Mida

Ajuntament de Vacarisses
Inici
Comunicació Notícies

El teu negoci, en català

12 de maig de 2025


L’Ajuntament de Vacarisses i el Consorci per la Normalització Lingüística ofereixen assessorament gratuït a comerços i establiments de restauració


Les empreses i els comerços han de complir la normativa lingüística que preveuen l’Estatut d’autonomia de Catalunya, la Llei de política lingüística, el Codi de consum de Catalunya i la Carta europea de les llengües regionals o minoritàries. Per donar a conèixer aquesta normativa i especialment els drets de les persones consumidores en matèria lingüística, l’Ajuntament de Vacarisses impulsa una actuació, amb la col·laboració del Servei d’Assessorament Lingüístic (SAL) del Consorci per la Normalització Lingüística.


Una de les primeres accions que es duran a terme serà visitar els comerços i establiments de restauració de Vacarisses perquè s’adaptin a la normativa vigent de política lingüística, com una oportunitat per potenciar la llengua catalana i la nostra identitat, a més de millorar l’experiència de visitants i veïnat.


Així mateix, es posaran al seu abast diversos recursos i eines. Per exemple, suport a l’hora de traduir textos curts i revisar-los, inclosos els menús i les cartes dels restaurants. Sota el títol de Comerços aprenents, s’oferirà la possibilitat de rebre sessions breus d’assessorament lingüístic al mateix establiment per al personal que atén el públic.


Tot això per garantir, d’una banda, que tots els rètols que anuncien l’activitat dels l’establiments, a més de la senyalització interna de caràcter fix i les llistes de serveis, siguin almenys en català. De l’altra, les persones consumidores han de poder expressar-se en català i rebre totes les comunicacions escrites en aquesta llengua, de manera que qui les atengui ha de poder fer-ho també en català.


Retolació

El rètol que anuncia l’activitat d’un establiment ha de ser almenys en català. La senyalització interna de caràcter fix i les llistes de preus i de serveis han de ser almenys en català.


Com t’hi ajudem:
Traducció i revisió de rètols, cartes, menús i textos curts de manera gratuïta.

 

Contacte: assessorament.terrassa@cpnl.cat 
WhatsApp: 600 003 884

 


Atenció al públic
Les persones consunidores tenen dret aexpressar-se en català i a rebre totes lescomunicacions escrites en aquesta llengua. Qui atén la clientela ha de poder fer-ho en català.


Com t’hi ajudem:

  • Assessorament per resoldre qualsevol dubte.
  • Cursos de català i tallers per millorar l’atenció al públic

Contacte: vcrs.aulaformacioa@vacarisses.cat | 938 359 002, ext. 250 - 607 162 294



  • El teu negoci, en català

Enllaços relacionats

  • Icone facebook
  • Icone email
  • Icone impressora
AJUNTAMENT DE VACARISSES
Pau Casals, 17 - 08233 Vacarisses
Tel.: 93 835 90 02 - vacarisses@vacarisses.cat

Amb la col·laboració

Logo Diputació de Barcelona
© 2019 Tots els drets reservats