Seguretat Ciutadana i Emergències
Regidor / a
Descripció
La principal funció de l’àrea de Seguretat Ciutadana és la de facilitar la convivència ciutadana, promoure el respecte pels espais comunitaris i posar la Policia al servei dels ciutadans de Vacarisses. En aquest camp es desenvolupen accions amb l’objectiu d’aconseguir més seguretat al nostre municipi.
En l'àrea d’Emergències, les nostres tasques principals són:
- Prevenir, entès com un conjunt d’actuacions encaminades tant a la disminució dels riscs com a llur detecció immediata, mitjançant la vigilància.
- Planificar les respostes davant les situacions de greu risc col·lectiu i les emergències, i també l’estructura de coordinació, les comunicacions, el comandament i el control dels diferents organismes i entitats que actuen en aquestes respostes.
- Intervenir per anul·lar les causes i pal·liar, corregir i minimitzar els efectes de les catàstrofes i les calamitats públiques.
- Restablir els serveis essencials i la confecció de plans de recuperació de la normalitat.
- Impulsar, coordinar i homologar els plans d’autoprotecció que es desenvolupen en l’àmbit municipal.
- Preparar adequadament a les persones que pertanyen als grups d’actuació local.
- Potenciar la participació social i del voluntariat en les tasques de prevenció i emergències que afecten a la ciutat i al seu entorn.
- Informar i formar a les persones i col·lectius que puguin ésser afectats per riscs, catàstrofes i calamitats públiques.
- Dissenyar, planificar i posar en marxa simulacres i exercicis.